Ads 468x60px

Blog Listem

8 Kas 2009

Belgrad Ormanında Ailemle Mangal / Mantar avı


Bugun aslında CNR EXPO'da yer alan ve bugun son günü olan "Enerji teknolojileri fuarı" vardı ancak sabah annemin arkadasının ailesinden gelen son dakika planı ile Belgrad ormanına gitmeye karar verdik.
Belgrad ormanında koyun etinden mangal ve mantar (kültür) mangalı yaptık.
Belgrad ormanını ortaokulda düzenlenen piknikten sonra uzun zaman gitmemiştim taa ki MTB bisiklet yarışı, Mantar avı ve ailecek düzenelenen piknikler ile bu ormana düzenletiğimiz rutin ziyaretlere kadar....

Gittiğimiz yer ise Irmak mesire yeri idi. Bu öylesine değilde ismiyle dokusuyla inceleyerek gittiğim üçüncü yer oldu. İlkinde Valide göleti çevresi, ikincisi Fatih Rıfkı Atay mesire yeri idi. Bu aşağıdaki foto bahçeköy üzerinden gelirseniz göreceğiniz levhalardır. Biz kemerburgaz üzerinden geldik.


Bu mesire yerinde Belgrad bentlerinden gelen suyu dengeleyen özel bir havuz gördüm. Mantar avı için ailemin düzenlediği masadan kalkıp batı yöne giderek kuzey üzerinden doğuya doğru çember çizerken bir sürü mantar keşfetmiş ve doğu yönde su balans havuzunu gördüm. Bu havuz patika üzerinde yer aldığından görülmesi kolaydır. Burdan çemberi tamamlayarak ailemin yanına döndüm ama çemberin aksine ters çember çizseydim yani patikayı takip etseydim. Büyük gölete giden yolu gündüz gözü ile görebilecektim ama ne yazık ki mangal keyfinden sonra büyük göleti görebildim. İşte bu bahsettiğim havuz.

Eger bu ormanı bentleriyle, dinlenme alanları ile tüm detayına kadar kesfketmek isterseniz size yardımcı olabilecek bir harita olarak bunu gösterebilirim. İnternetten sürekli harita aradım ama bu işime bayagı yaradı.. :)




Bir çiçek resmi koyarak tamamlıyorum. Diyorum ki kış gelmeden ormandaki güz çiğdemleri bir görün ama sakın donukup göze ve diler sürmeyin çünkü zehirliler.





Not: Fotograf makinamı unutmustum. Fotolar bana ait değildir, Ali Turner ve Turgut Özcan adlı birilerine aitlerdir. Teşekkürler.



2 yorum:

Tarık Elmasri dedi ki...

bensiz mangal partisi he :)

Ömer Elmasri dedi ki...

Evet canım kardesim. Keske sende olabilseydin.