Ads 468x60px

Blog Listem

21 Oca 2009

Tane Tane Pilav


Uzun zamandan beri pilav yapmıyordum.

En son yaptığım zaman İspanya'da iken yapmıştım.

Bugün biraz yağlı ama tane tane pilav yapmayı tekrar başarabildim. Bilmeyenler için herkese anlatmak istiyorum. Özellikle erkekler için en zor şey adam akıllı bir pilav yapabilmektir ama bazılarımız var ki yumurta bile kıramıyorlar allahtan ben o kategoride değilim.

Pilav Yapılışı:
Bir bardak pirince karşılık bir buçuk bardak su kullanılacak şekilde miktar ayarlanır. Herşeyi artık göz kararıyla yapıyorum. Tane tane pilav yapmanın en önemli iki noktası var. İlki pirinci öncelikle soğuk suda 2 kere yıkamak ve sonrasında kaynar su içinde yarım saat bekletip yıkamak ve sonrasında yarım saat kadar tekrar kaynar su içerisinde yıkamak. Sıcak suda bekletilen pirinçler içerisindeki fazla nişastayı salıverilmesini sağlıyor. Yıkama işleminin tekrarlarca yapılmasının nedeni difüzyon işleminin hızla gerçekleştirikmek istenmesidir. Eğer sıcak su miktarını fazla ise (kettle kullanıyorsanız) 15-30 dakika yıkama işlemi bile kafi olabilir. Sonrasında geniş ağızlı tencereye yağ konulur, şehriye kullanılacaksa kavrulur (kırmızı oluncaya kadar) sonra üzerine yıkanmış ve süzülmüş pirinçler konularak yağda kavrulur. Bu kavurma işlemi pilavın tane tane olmasını sağlayan önemli ikinci işlemdir. Bu esnada 1 tablet tavuk suyu, bir küp şeker ve 2-3 tutam tuz atılır, bunlar gibi farklı ( kimyasal :D ) aromalar pilava daha güzel tat vermektedir. Eğer pilavın daha beyaz olunması istenirse bir iki damla limon suyu damlatılabilir ama bana göre pek değişiklik olmuyor; pirinç koyu renkte olmadıktan sonra... Pilav harıl bi ateş üstünde kaynatılır, pişirilir, suyu çekmeye yakın ateşi kısılır. Pişince kağağın altına gazete kağıdı konulup kapak kapatılır ve dinlendirilir. Kağıt konulmasının mantığı pilav üstündeki nemi çekmek ve pilav gözeneklerinin içerisinde homojen nemlendirme koşullarının şartlanması ile yapılır. Afiyet olsun !

Kimya mühendisi olduğumu söylemişmiydim :D

0 yorum: