Ads 468x60px

Blog Listem

19 Ağu 2010

Kırşehir Kısa Kısa

Bundan sonra kısa kısa ama sık şeyler yazmayı planlamaktayım. Twitter misali gibi tweetlik mesajlar atmayacağım ama nabız tutacağım.

Kırşehir'de neler mi öğrendim?

  • İlk kez denizden uzak bir şehirde yaşayacağım ve bunun için memnunum. İyi bir tecrübe olacak. Havada nem yok, bu harika. Gündüzü ve gecesi İstanbul'a göre daha serin olmasa bile hissedilen sıcaklık daha az (nem az).
  • Neşet Ertaş'ı bilirdim ama yurdunu bilmezdim. Onun yurdunda olmaktan memnunum.
  • Sıcak kanlı insanları olan bir şehirmiş bunu öğrendim.
  • Kaplıcaları öğreneceğim.
  • Yeraltı şehirleri olan bir şehirmiş bunu öğrendim.
  • Ahilik ve Cacabey kavramlarını öğrendim. Ahilik burada kurulmuş, bunla ilgili bir yazı hazırlayacağım sizlere ilerde.
  • PETLAS ve Şeker Fabrikası ve ayrıca tarımcılık şehrin gelir kaynakların büyük kısmını oluşturuyor.
  • En az yağış olan gölge olduğu için ormanları az olan bir şehir. Bozkır renkler hakin diğer İçanadolu şehirleri gibi.
  • Eskiden Gül şehri olarak adlandırılırmış ama günümüzde bundan eser kalmamış ne yazık ki, meğerşe kırşehirin gülleri diye türküler bile yazılmış.
İlerleyen zamanarda ekleyeceğim bilgiler olacakır muhakak.


0 yorum: