Ads 468x60px

Blog Listem

18 Kas 2010

SUR BAŞI RESTAURANT

Fabrika Kurban Bayramı nedeni ile tatile girince büyük bir heyecanla İstanbul'a gitme heyecanı sardı. Bilet sıkıntısından dolayı Ertan Damarsoy ve Serdar Üretme arkadaşlarım çok sağolsunlar. Arabaları ile Eskişehir'e bıraktılar ve oradan benim için ayarladıkları tren bileti ile Haydarpaşaya gidebildim. Beni Eskişehir'e bırakmakla kalmadılar, şehri gezdirdiler ve şehrin ünlü çorbacı restauranta götürdüler. Adını hatırlamıyorum. Sonra bir tavsiye geldi. İstanbul'a gidersen benim için Unkapanın orada, Fatih semtindeki Surların orda Sur Başı Restauranta şunları şunları ye dediler.


İstanbul'daki ikinci günümde orayı keşfettim. Aksaraydan Unkapınına giderken surun ordan sola sapıp ilk sağa saptıktan sonra trafiğe kapalı hareketli bir cadde gördük. Cadde üstünde solda caminin karşısında (aynı zamanda itfaiyeye yakın ve sanırım bu bölgeye kadınlar pazarıda deniyor) Sur Başı restauranta girdik. Vitrinde büyüleyici büryan kebapları asılı idi. Kendime Büryan kesabı ve bir tür bagırsak dolması gibi yemekler söyledim. Harika idiler. Ayran söylediğimde ayran kapalı mı açık mı diye sormuyorlar, hemen otantik kapları içerisinde getiriyorlar. Hüpürte hüpürte içtim valla. Tatlıları ve yemekleri gazetelere çıkmış böyle bir mekanı tatlı yemeden terketmek ayıp oldu ama yer kalmamıştı =)

Öneririm. ...Öneren arkadaşlarıma bin kez teşekkürler.

0 yorum: